這周陰雨綿綿,天氣冷、景氣也涼.......那麼聽些溫暖的歌,讓情緒可以舒緩一些.....

rose  好聽的情歌歷久不衰、百聽不厭!

  『愛』很奇妙,看不到也摸不著,只能用感覺、只能意會......卻讓世間男男女女幾千年來一直追求著,前仆後繼、勇往直前!

若能“有情人終成眷屬”是最佳結局,若是只能曾經擁有,不在乎開花結果,似乎也有一種美麗回憶、淒美的人生歷練~~

 

Mariah Carey-Always Be My Baby

這首歌婚禮時常被拿來播放,畢竟相當甜蜜的歌曲,喜歡聽抒情歌的人一定也都聽過。

We were as one, baby for a moment in time
曾經一度,親愛的,我們就像一個人
And it seemed everlasting that you would always be mine
看起來要永遠這樣下去了,我以為你會永遠屬於我
Now you want to be free so I'll let you fly
如今你想要自由,我便讓你飛
'Cause I know in my heart, baby, our love will never die. No
因為我深知,寶貝,我們的愛永不滅,永遠不會


You'll always be a part of me. I'am part of you indefinitely
你永遠是我的一部分,卻不確定我是否也同樣也是你的
Boy, don't you know you can't escape me?
寶貝,難道你不知你已不能離我而去?
Oh darling, 'cause you'll always be my baby
哦~親愛的,因為你永遠是我的寶貝
And we'll linger on. Time can't erase a feeling this strong
我們會一直這樣,時間無法抹去我們之間的深情
No way you're never gonna shake me
你也再不能使我動搖
O darling,'cause you’ll always be my baby
親愛的,因為你永遠是我的寶貝



I'm not gonna cry, no. And I won't beg you to stay
我絕不會哭泣,也不會強求你駐足
If you're determined to leave boy I will not stand in your way
我將不會阻擋,若你心意已決
But inevitably, you'll be back again
但你定會回來
'cause you know in your heart, baby, our love will never end, no
因為寶貝,你也同樣深知,我們的愛,永不消失,永遠不會



You'll always be a part of me. I'am part of you indefinitely
你永遠是我的一部分,卻不確定我是否也同樣也是你的
Boy, don't you know you can't escape me?
寶貝,難道你不知你已不能離我而去?
Oh darling, 'cause you'll always be my baby
哦~親愛的,因為你永遠是我的寶貝
And we'll linger on. Time can't erase a feeling this strong
我們會一直這樣,時間無法抹去我們之間的深情
No way you're never gonna shake me
你也再不能使我動搖
O darling,'cause you'll always be my baby
親愛的,因為你永遠是我的寶貝

I know that you'll be back, boy
我知道你會回來的,我的男孩
When your days and your night get a little bit colder
當絲絲寒冷侵襲你的白天黑夜來臨
I know that you'll be right back, baby
那時你就會回來的,寶貝
O baby believe me, it's only a matter of time
哦寶貝,相信我,如今只是時間未到

You'll always be a part of me. I'am part of you indefinitely
你永遠是我的一部分,卻不確定我是否也同樣也是你的
Boy, don't you know you can't escape me?
寶貝,難道你不知你已不能離我而去?
Oh darling, 'cause you'll always be my baby
哦~親愛的,因為你永遠是我的寶貝
And we'll linger on. Time can't erase a feeling this strong
我們會一直這樣,時間無法抹去我們之間的深情
No way you're never gonna shake me
你也再不能使我動搖
O darling,'cause you'll always be my baby
親愛的,因為你永遠是我的寶貝

 

 

 Becky Taylor - It is you (I have loved)

電影史瑞克第一集的插曲,娓娓道著菲歐娜公主的心境。

There is something that I see
我見到了某些事
In the way you look at me
在回家的路途上你看著我
There's a smile, there's a truth in your eyes
是個微笑,你眼裡有著信任
But an unexpected way
但是這是突如其來的
On this unexpected day
在這個意外的日子
Could it mean this is where I belong
這是代表某個我所屬於的地方嗎
It is you I have loved all along
我始終愛的只有你
It's no more mystery
這不再有所秘密
It is finally clear to me
對我是最後的澄靜
You're the home my heart searched for so long
你是我尋找已久的心之房
And it is you I have loved all along
且我始終愛的只有你


There were times I ran to hide
我躲避過去那些時光
Afraid to show the other side
害怕現於各處角落
Alone in the night without you
獨自一人在沒有你的夜裡
But now I know just who you are
但現在我才正要明瞭你
And I know you hold my heart
而我也知你抓住了我的心
Finally this is where I belong
這是最終屬於我的地方
It is you I have loved all along
我始終愛的只有你
It's no more mystery
這不再有所秘密
It is finally clear to me
對我是最後的澄靜
You're the home my heart searched for so long
你是我尋找已久的心之房
And it is you I have loved all along

且我始終愛的只有你

Over and over
一而再的
I'm filled with emotion
情感充滿了我
Your love, it rushes through my veins
你的愛,快速通過我所有血脈
And I am filled
而我很滿足的
With the sweetest devotion
伴隨著那最甜蜜強烈的愛
As I, I look into your perfect face
而我,我深深看著你完美的臉龐
It's no more mystery
這不再有所秘密
It is finally clear to me
對我是最後的澄靜
You're the home my heart searched for so long
你是我尋找已久的心之房
And it is you I have loved
且我愛的只有你
It is you I have loved
且我愛的只有你
It is you I have loved all along
我始終愛的只有你

 

REO Speedwagon(快速馬車)合唱團- Can't fight this feeling
一首收錄了5.6年級生的共同回憶的好歌,對於未來的憧憬,在那個年代所留下來的聲音也留住每個人心裡深處的年少青春。

I can't fight this feeling any longer
我再也無法克制這份情感
And yet I'm still afraid to let it flow
但還是害怕流露出來
What started out as friendship has grown stronger
當友誼日益堅定,這感情因而開始
I only wish I had the strength to let it show
但願我有能力向你表白


I tell myself that I can't hold out forever
我告訴自己無法永遠堅持下去
I said there is no reason for my fear
但我的恐懼是沒有道理的
Cause I feel so secure when we're together
因為我倆在一起時,我覺得十分安心
You give my life direction
你給了我人生的方向
You make everything so clear
你使一切清澈無比

And even as I wander
即使我在外流浪
I'm keeping you in sight
我仍設法看見你
You're a candle in the wind
你是風中的燭火
On a cold, dark winter's night
在那冰冷黑暗的冬夜裡
And I'm getting closer than I ever thought I might
我比我預期的更靠近你

And I can't fight this feeling anymore
我再也無法克制這份情感
I've forgotten what I started fighting for
我已忘記自己是在抗拒什麼
It's time to bring this ship into the shore
該是讓船靠岸的時候了
And throw away the oars, forever
把槳拋開,永永遠遠

Cause I can't fight this feeling anymore
因為我再也無法克制這份情感
I've forgotten what I started fighting for
我已忘記自己是在抗拒什麼
And if I have to crawl upon the floor
如果我得匍匐在地上
Come crushing through your door
穿過你的大門
Baby, I can't fight this feeling anymore
寶貝,我再也無法克制這份情感


My life has been such a whirlwind since I saw you
自從遇見你,我的人生像一陣旋風
I've been running round in circles in my mind
心裡一直團團轉
And it always seems that I'm following you, girl
像是我永遠跟隨著你
Cause you take me to the places
因為你帶我去到
That I'd known I'd never find
我永遠無法發現的地方

※中英歌詞參考自音樂庫網站http://www.music-cool.tw/

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sunny葛格 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()